JTA - En blogg

söndag, februari 26, 2006

Saknad

Det finns en del relationer eller kanske mera händelser jag saknar.
Kvällarna/nätterna hos C då vi kollade på en massa film, lyssnade på en massa musik och hon lät mej snylta på hennes knäckebröd och marmelad. Det var en underbar fristad. Det hela började när jag fyllde 17. Men jag ska återkomma till det i ett senare inlägg.
Promenaderna hemmåt, efter radion, med T. Som fan.
Tillfällena då jag hälsade på A när hon jobbade. Även om det kanske inte alltid var uppskattat av framförallt A:s arbetsgivare.
Frukostarna med K innan saker blev komplicerade och trassliga. Den tiden då vi bara var två grannar som råkade fylla år på samma dag.
Luncherna med E min första termin här i Borås. På vårt stammishak som inte längre finns.
Eftermiddagarna med P & J. Just då vi var runt 12 och slutat leka i stort sett och bara hade en massa intressanta diskussioner.

Sen skulle jag kunna säga att jag saknar Magic/Doomtrooper-kvällarna hos L. Men det skulle inte vara så korrekt då vi fortfarande umgås på ungefär samma sätt. Vi har dock i princip bytt ut hans pappas datorrum och kortspel mot restaurang och middag. Skulle också kunna gå lång tillbaks i tiden och nämna de gångerna jag var hos H och lekte, men det känns så avlägset. Kunde också nämna M, men det var liksom inget regelbundet i vår relation. Kunde också nämna affärsbesöken med H och J, men eftersom jag sporadiskt umgås med H fortfarande känns det lite onödigt. Och J känns som hon flyttas längre och längre bort från mig när det gäller vänskap.

Nuförtiden har jag andra bra händelser. Fikor med P (och ibland C (inte C från förr) och ibland andra). Kvällarna hos C (som är en tredje person, men jag tänker vara konsekvent med första-bokstäverna i namnen här). Så har jag affärsbesöken med E (kunde nämna fika eller middag eller videokväll med henne också). Sen har jag också sporadiska luncher med en annan A. Och ibland umgås jag med några från SA. Träffar ju E nån gång då och då också. Och så luncherna med mina nuvarande skolkamrater.