JTA - En blogg

fredag, juni 09, 2006

En utmaning

10 Första

Första bästa kompis? Bör väl vara Jonas.
Första bil? En leksaksbil, minns inte vilken som var den första.
Första kärleken? Hillevi tror jag får räknas dit.
Mitt första husdjur? Har inte haft nåt husdjur än, men lånat Rasmus kan man säga.
Första semester? Öland kanske, hur ska jag kunna minnas det?
Första Jobb? Tvätta bilar.
Första riktiga kärlek? Erna tror jag det blir där. Eller Anna kanske. Den enda sanna kärleken är kanske den man har när man är 16?
Första Piercing? Lär nog inte hända.
Första konserten? Första som räknas är nog Jungfrufärd. Jag gick i sjuan. De var så bra!

Nio sista

Sista alkoholdrycken? Förra fredagen i mölndal. Tog några klunkar öl från sista ölburken för kvällen innan jag drog.
Sista bilfärd? Lördags, när jag åkte med Carl för att tvätta hans bil bland annat.
Sista filmen jag såg? Da Vinci-koden. På bio. Med A.
Sista uppringda samtal? Skatteverket. Fick höra att det var mycket folk där av en automat. Annars Carl i förmiddags.
Sista bubbelbadet? I onsdags. Efter träningen. Som vanligt.
Sista spelade cd? Soundtracket till Almost Famous ligger i CD-spelaren, så borde vara den.
Sista kyss? Sofia.
Sista gången du grät? Ordentligt, när Björn Afzelius dog. Gråter inte så mycket, men är nära oftare.
Sista måltiden? Makaroner och köttbullar.

Åtta har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja, i princip.
Varit med i tv? Ja, ätandes crepes med banan och chokladsås. I England. Eventuellt vid andra tillfällen.
Fått ditt hjärta krossat? ja, på ett eller annat sätt.
Sagt att du älskar ngn utan att mena det? Kanske inte att jag älskar, men liknande.
Haft ett one night stand? Nej
Busringt till nån? Inte personligen.


Sju saker du har på dig

glasögon
Tröja
byxor
kalsonger
höger strumpa
vänster strumpa
tofflor

Sex saker du gjort i dag


Druckit islatte
Cyklat
Sökt jobb
Mailat
Ätit korv
Blivit klippt

Fem Favortisar Utan speciell ordning

Puss 'n' Boots
Days
Utemiddag
Mina goda vänner
Boken Feber


Fyra personer du kan berätta allt för

Lars
Enny =)
Jonas
Mig själv

(Kan inte berätta allt för alla, men sammanlagt kan jag berätta allt för dessa).


Tre val

Svart eller vit? Svart, vitt blir smutsigt så lätt.
Sommar eller vinter? Sensommar.
Choklad eller chips? Beror på. Oftasts chips tror jag.


Två saker att göra innan jag dör

Åka till USA
Lära mej mer

En sak jag ångrar

Att jag inte sagt ifrån vid ett eller annat tillfälle.

Nu är det Ellis tur. Känn dig utmanad. Andra får givetvis också haka på, men säg till då!