JTA - En blogg

söndag, augusti 05, 2007

Rolling Stones

Jepp, var och såg dem.
Har några saker att säga om det.
Jag fick vänta väldigt länge. Var där redan vid 18 eller lite innan. De började inte förräns vid 22. Var ett förband runt 20. Det hade varit bättre om jag inte var orolig för att bli kissnödig mitt i allt och därför avstod från att köpa dryck. Men när de väl började var de bra. Kom inte helt in i musiken förutom ett par gånger. Var som vanligt mycket runt om, hur man skulle stå för att se bra och samtidigt inte stå allför obekvämt. Jag hade dock en bra plats och stod längt fram vid staketet vid den lilla scenen så när de åkte ut dit var jag bara 3 meter från dem. Coolas var som vanligt Charlie Watts.

Det var ett riktigt maffigt scenbygge, men vet inte om jag gillade det riktigt. Det kändes att det var en stor produktion och jag vet inte hur mycket Rolling Stones själva varit med och regisserat det hela. En lite märklig sak var att jag började få kramp i foten först de sista 5 minutrarna eller så. Sen blev det ju en del tid att fundera på hue det hela finansierades. Jag gissar att det blev som så att EMA Telstar hyrde Ullevi, ordnade med vakter och allt sånt. För detta tog de nån procent av biljettintäkterna. Rolling Stones lär ta ca 99 procent. I övrigt tror jag att EMA tjänade rätt bra på all ölförsäljning och sånt. Jag vet inte hur det såg ut så noga med det arrangemanget, men jag gissar att det var en blanding av att EMA sålde själva och tog betalt för att andra skulle få sälja. Hur mycket Rolling Stones egna road crew kostar vet jag inte, men kanske 2 miljoner låter rätt rimlig.

Allt som allt blev det en lång dag. Kom hem vid 3, efter att ha varit vaken 21 timmar. Hela kalaset gick på 900 kr, då räknar jag med mat före och efter samt biljett för 700. Jag skulle säga att det är gränsfall till att det var värt det med tanke på all väntan.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home