JTA - En blogg

tisdag, juni 13, 2006

Förlusta dej, min vän, förlusta dej!

Har lust att skriva lite bara. Får se vad som kommer fram.

Har inte tänkt ha några dikter i denna blogg. Så jag väljer att ta med några väldigt få dikter i andras bloggar haha! Var eller vilken säger jag inte. Kanske nån annan gång om folk ber mej väldigt mycket. (Lär ju inte hända).

Borde ju länka till i varje fall nån mer blogg, men orkar inte det nu. Kanske när det är mindre varmt.

Lyssnar på En komikers uppväxt nu som e-book. Det slår mej gång på gång att Alexander Skantze måste ha läst den och inspirerats en massa av den när han skrev Plus minus noll. Om jag mot förmodan skulle få tillfälle måste jag fråga honom om det.

Om jag träffade Nick Hornby vet jag inte vad jag skulle fråga honom, men om jag träffade Mats Olsson skulle jag nog be honom jämföra sig lite med Nick Hornby. Tror de två har en del gemensamt.

Jag har ingen lust att skriva om jobb eller frånvaro av jobb så jag gör inte det.

Jag gillar berättelser, gärna korta och berättade av bra berättare. Som berättelsen i slutet på Smoke, en av de bästa filmer jag sett.

Har inget själv att berätta just nu. Eller det finns saker att berätta. Små berättelser från förr. Men de är för stora för att dela inlägg med en massa nonsens som detta.

Hade tänkt ha rubriken "Lust" till detta inlägg, men tyckte det var för kort och egentligen intetsägande. Det var dock tänkt som en liten homage till Lars Winnerbäck.

Nu får ni hålla er till tåls med denna text ett tag. Vet inte när jag skriver nästa gång. Kanske senare ikväll, kanske om en vecka.