JTA - En blogg

lördag, mars 10, 2007

Here I go again

Idag: Slö lördag hemma.
Igår: Lantz i P1, jobb, Level, sova ungefär.
I förrgår: Lantz, jobb, level, sova ungefär.
Imorgon: I morgon ska jag rädda världen och allt annat som behöver göras återigen.
I övermorgon: Spanarna, jobb, kanske Level, sova.
Humör just nu: Rätt bra, lyssnar på pseudo-60-talsmusik. (musik som ska föreställa vara gjord på 60-talet)
Väder: 6 grader om inte mer ute. Varmare än så här inne.
Bästa egenskap: Torr humor? Nä, va? Kanske att jag om jag är på rätt humör kan lyfta andras hyfsat bra.
Sämsta egenskap: Torr humor? Nä, va? Gillar att tjafsa aningen för mycket kanske.
Favoritmånad: Augusti-september
Tv eller film: Lite flytande det där, en bra serie kan nog vara bättre än film. Man hinner berätta mer på 11 timmar än på 90 minuter.
FilmBok eller tidning: FilmBok? Får nog säga bok. Men det beror ju lite på. Film är mer lättillgängligt.
Bar eller nattklubb: Bar helt klart. Mer civiliserat. Fast visst, nattklubb om det är rätt musik och rätt humör.
Arbete eller skola: Skola har jag gjort en massa, så får bli arbete. Mer luckrativt också =)
Morgon eller kväll: Om jag får vara pigg så morgon.
Klädsel just nu: Mysbyxor, t-shirt, kofta.
Sällskapspel eller Tv-spel: Sällskapsspel, men numera finns det tv-spel som är sällskapsspel.
Kramas eller pussas: Kramas håller bäst i längden tror jag, men man kan ju varva med pussar.
Promenad eller bio: Promenad skulle jag tro, men gärna promenad efter bio.
Öl eller vin: Öl, har inte lärt mej uppskatta vin riktigt. Öl behöver man inte köpa på systemet heller.
Godis eller snacks: Snacks. Hmmm, det är ju nästan som att fråga om socker eller salt. 
Det verkar vara lite av den stora skillnaden.
Byxor eller kjol: Byxor på mej, men föredrar nog kjol på tjejer.
Senast sedda film: Det var nog Blood Diamond. Har nog inte hunnit bli nån sen dess.
Komiker: Hugh Laurie är nog komiker, men gillar honom just nu mest för rollen i House.
Skådespelare: Svårt att välja en, men John Cusack är riktigt bra.
Artist: Oj, ingen lätt fråga alls. Jag ska inte fega ur denna gång och nämna flera. Istället drämmer jag till med Marc Bolan. För hans artisteri och musik.
Stamgäster på din blogg: Så många som möjligt. Alla jag lyckas övertala att kolla min blogg regelbundet och några till kanske?
Förhållande eller singel: Jag är singel, vill ha ett förhållande om jag hittar rätt.
Kärlek eller vänskap: Sann vänskap kan nog inte riktigt existera utan kärlek. Tror dock frågan handlar om romantisk kärlek eller vänskap. Får nog säga vänskap då även om det är ett svårt val.
Glasögon eller linser: Jag vill ha linser på sommaren så jag kan ha solglasögon, annars är vanliga glasögon riktigt smidiga och ganska klädsamt.
Storstad eller småstad: Småstad är helt okej så länge en större stad ligger upp till nån timma bort. Men det är klart, att kunna kila in på en bio-film lite spontant är en fördel med storstad.
Stökigt eller städat: Helst städat, men det är alltför ofta en såndär sak som händer i morgon samtidigt som jag räddar världen ungefär.
Restaurang eller hemlagat: Om jag får välja, restaurang. Men blir ju dyrt i längden.
Tävling eller lek: Lek. Tävling leder oftare till osämja. Och jag hatar fusk, vilket inte förekommer i lek vanligen.
Jacka eller kappa: Nu är jag inte helt säker på skillnaden. Men tror kappa.
Stark eller svag: Beror ju helt på sammanhang, men jag är hellre stark än svag fysiskt. Ibland kan det vara skönt att vara svag och slippa vara stark.
Brun eller blek: Tror det viktigaste är att se hälsosam ut och då lutar det nog åt mer brun än blek, men blekt kan vara väldigt fint och brunt kan se hemskt ut.
Favoritbutiker: Små butiker med musik, serietidningar och obskyra saker. Jag gillar Dolores i Göteborg. Sen gillar jag butiker med designade grejer.
Favoritnöje: Oj, bara ange ett här. Det bästa är nog att äta gott på restaurang med en eller flera vänner.
Favoritmat: En rejäl köttbit, typ oxfilé med klypfpotatis och nån god sås till och så lite grönsaker till det. Kanske en öl till.
Händer eller fötter: Händer får jag nog säga, förutom när det gäller att gå. Då är fötter oslagbara.
Sparare eller slösare: Jag gillar att spendera. Men försöker göra det med måtta och spara lite så jag har nåt att slösa i framtiden =)