JTA - En blogg

tisdag, maj 01, 2007

En söndag fast tisdag

Jag önskar ibland, som nu, att jag tyckte det var svinkul att dricka mej full och gå ut och dansa eller nåt liknande. I fall jag tyckte så hade jag kanske gjort det igår och det hade kanske gjort mej bakfull på ett behagligt vis eller så. Och jag kunde tänka att jag på låtsas gjort nåt vettigt.

Men jag gillar inte att gå ut och supa på det sättet. Det är rätt trist större delen av såna kvällar. Men visst, en helkväll hemma hos nån med alkohol och god mat har jag inget emot. Det är ju nåt helt annat. Det är det där med "att gå ut" som jag inte gillar. Om man inte går ut för att äta förstås. Det är ju något helt annat.

Så, det du har att göra är att bjuda hem mej på en rejäl hemmafest med god mat. Jag kan till och med hjälpa till att laga den. Jag kan ta med egen alkohol eller strunta i den och ha lika kul ändå. Men snälla, släpa inte med mej till nåt gräsligt uteställe där jag vantrivs i nio fall av tio. Dessutom tänker jag inte stå i kö för att komma in nånstans utan en väldigt bra anledning. 

Men kanske jag helt enkelt tycker att jag kunde spendera valborg på ett bättre sätt än jag gjorde för att så många andra verkar ha gjort det. Fast jag vet ju att jag hade varit för trött för att göra nåt sånt och hade ingen att göra det med. Och jag är inte så missnöjd med min kväll egentligen. Bara det att alla verkar ha gjort så mycket mer än  mej då. Så om ni inte gjorde ett skit valborg så berätta det.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home