JTA - En blogg

torsdag, augusti 09, 2007

Bostadslös

Jo, det verkar som jag kommer bli det snart om jag inte får tag i nånstans att bo snart. Verkar inte som jag kan bo kvar här så värst länge till. Det som gäller är att sänka kraven och då tror jag att jag kommer hitta nåt rätt snart. Oroa er inte för mig, men om ni kan fixa lägenhet i Göteborg till mig så hör av er.

Kan ju ta upp lite mer om Rolling Stones på allmän begäran. Finns trots allt ett par saker till jag vill säga. Jag har redan sagt att Charlie är den coolaste av dem. Den mest intressante av dem är nog ändå Mick Jagger. Jag undrar vad som driver honom, vad han gör på fritiden och vill veta en massa mer om hans relation med Gram Parsons. Jag vill också veta mer om hans påstådda osäkerhet.

Nånting om låtarna på konserten då. När det gäller Rolling Stones på konsert så vill jag ha sväng. Det är sväng som gäller. Det lyckades de med främst när scenen åkte fram och tillbaka. Låt nummer tre gillade jag väldigt mycket. Kolla närmsta Aftonbladet för vilken låt det var. Let it Bleed var jag inte riktigt beredd på, men den var bra. Jag är lite tudelat till Midnight Rambler. You can't always get what you want fick de till rätt bra på slutet. Trummorna på slutet blev dock inte riktigt lika bra och lekfulla som på skivan. Deras "standardlåtar" Start me up, Satisfaction och It's only Rock'n Roll ger jag inte så mycket för egentligen, men den sista svängde rätt bra ändå stundom. Keith då. Hans låtar fick väl knappast godkänt. Han borde egentligen inte sjunga. Hans framträdande i övrigt har jag egentligen inget att anmärka på.

Till sist ett litet hej till E och Ms E. Ovanstående stycke är till er =)

Etiketter: , , , , , ,

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home