JTA - En blogg

onsdag, juni 14, 2006

1996

Ständigt detta år, 1996. Jag hör Wannabe med Spice Girls i min Itunes. Och jag var på Isle of Wight. Lemon Tree. Macarena. DJ med cool frisyr. Beach Boys-medley. Alla står i en ring. Alla har kul. Grease Megamix. Den snygga tjeckiskan. La Bamba och jag på luftgitarr. Är det sista kvällen? Måste tacka DJ:n och ge honom en komplimang för hans hår. Sen, nästa dag. Åka hem, se tjeckiskan en sista gång, spana ut över folkmassan i jakt på nån hon känner igen. Jag talade inte med henne då. Kommer aldrig tala med henne igen. Jag kan dock ha sett henne många år senare. I Borås. Men vet inte om det var hon. Hon är ingen, bara ett utseende. Hon var aldrig någon för mej. Bara ett ansikte som dök upp på discot om och om igen till Grease Megamix. And oh, those summer nights!