JTA - En blogg

fredag, juli 28, 2006

Hultsfredsfestival

Fixade en liten sammansättning av vad jag sett på Hultsfredsfestivalen. Har en känsla av att jag glömt en massa och blir nästan deprimerad när jag ser alla bra band jag missat. Som Popsicle och David & the Citizens (om jag nu missade dem, det vet jag inte). En del band har jag valt bort också som New Order, vilket känns lite surt, men Hanson Brothers hade prioritet tack vara Ramones-kopplingen.

Nåväl. (frågetecken innebär att jag rent logiskt sett borde sett gruppen). Jag har bara med de grupper jag sett hela konserter med, vilket utesluter Doktor Kosmos och Tiamat bland andra. Sen finns det de jag valt att gå ifrån som Kent och Hammerfall.

1996:
Iggy Pop, Cure, Pulp, Mike Flowers Pops, Olle Ljungström(?), Bis

1997:
The Original Electric Banana Band feat. Trazan, Banarne & Olyckan, S.P.O.C.K., Eläkeläiset

1998:
Black Sabbath, Olle Ljungström(?), Lars Winnerbäck, Finn Zetterholm

1999:
Hole (Tror inte jag såg hela, men jag var där och såg när de tog hand om flickan som dog, värt att nämna), Joe Strummer, Bland Helgon, Skurkar och Vanligt Folk, S.P.O.C.K., Andre Williams

2000:
Oasis, Lars Winnerbäck, Jack Brothers(?), Varan-teatern

2001:
Weezer, The Hives, Nomads 20-årskalas, Kvällstoppen med Per Sinding-Larsen & Fredrik Lindström, Magnus Carlsson(?), Ed Harcourt, Chip Taylor & John Platania, The Soundtrack of our Lives(?)

2002:
Rammstein, Weeping Willows, Caesars Palace, Ed Harcourt, Hanson Brothers, The (international) Noise Conspiracy, Jack Brothers

2003:
Dave Gahan, The Ark, Union Carbide Productions, Mobbade Barn Med Automatvapen, Flogging Molly, Miss Universum, Bob Hansson

2004:
Morrisey, PJ Harvey, Pixies, Broder Daniel, Weeping Willows, Graham Coxon, Kris Kristofferson, The Roots, Koop

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home