JTA - En blogg

fredag, juli 07, 2006

Med glädje

Jag såg Refreshments ikväll.
Alltså, vad jag menar är att jag stod längst fram på en Refreshments-konsert och tokdansade ikväll. De två meningarna är egentligen identiska.

Anledningen till att jag stod längst fram och dansade som en tok var egentligen inte mitt val. Inte någon annans heller. Det fanns liksom inget val i frågan. Musiken sa till mej att komma längst fram. Och jag hade inget annat val än att lyda. Musiken sa till mej att tokdansa. Och jag hade inget annat val än att lyda.

Eventuellt kommer min kropp att vara lite sur på mej i morgon. Speciellt benen. Men det får jag ta.

Kan även nämna ett par andra saker om kvällen. Såg K i publiken. Det kändes märkligt. Delvis kanske för att jag var ovan att se henne i den frisyr hon hade ikväll. Hon representerar ju en tid som är långt borta nu. Tiden på Hulta. Och hon, jag och den lille militären satt i korridoren och pratade en kväll. Tror det är ett av mina bästa minne från den tiden.

Hade tänkt ha en liten utläggning om att jag träffade en person från mitt liv som kåraktiv också. Men det blev inte bra. Tar kanske och berättar om den tiden nån annan gång.

Hade också tänkt ha rubriken "Dansa dansa dansa", men en bättre rubrik dök upp.

Blir även en liten koppling till The Wonder Years (En härlig tid på svenska). En serie som avslutat med orden "And the thing is, after all these years I still look back in wonder."

Jag blev faktiskt glad å 40-talisternas vägnar när dansbandet i stadsparken gjorde ett 60-tals-medley. Jag hoppas att de lite drömde sig tillbaks till den tiden. Med glädje.