JTA - En blogg

onsdag, juni 28, 2006

Seriös och korrekt

Okej, förut hade jag en känsla av att jag var helt oseriös och inte sa nåt riktigt seriöst alls knappt. Och att jag var väldigt trött på det. Länge sen jag hade den känslan nu, men innebär det att jag är mer seriös? Kanske, men inte så jätteseriös. Tror fortfarande att man ska ta mycket av det jag säger med en nypa salt. Så finns det förstås en del ämnen där jag mer sällan är oseriös.

Korrekt då. Jo, kanske det. Men jag har slutat rätta folk så mycket när de stavar fel. Gillar inte så mycket att folk svär kanske, men bryr mej egentligen inte så mycket. Kanske framstår som korrekt när jag säger "goddag" och "adjö", emn det är ändå delvis för att det är kul att uttrycka sig så. Sen kanske jag sätter mej på mina höga hästar ibland och föreställer rätt moralisk. Men det är väl nån slags självhädelsebehov som ligger bakom och inget jag är direkt stolt över. Och borde sluta mer med det. Men också, det är lite kul tycker jag. Som sagt, man ska inte ta mej på för stort allvar.