JTA - En blogg

torsdag, juli 27, 2006

Red necks in town

Rednex hade konsert ikväll. Tänkte skriva lite om det.

De körde rätt mycket playback. Vet inte om jag gillar det egentligen. Speciellt inte när de ska låtsas att de inte kör playback. Hur det var med banjon vet jag faktiskt inte. Lite kul att höra "Dueling banjos" i varje fall. De körde också några rätt bra låtar i "klassisk" countrystil. De skulle satsa mer på det tycker jag. Jag är inte direkt förtjust i deras dansgolvsversion av country. Dock, måste jag säga, var det fint på nåt sätt att höra Cotton eye joe igen. Hur ofta är det man får chansen att höra låtar från ens barndom (jag var 14 då) live? Och man får väl ge dem att de har rätt catchy låtar. Sen tror jag att mannen med dreads talade lite skånska. Vilket inte är förvånande egentligen.

Och sen har jag hört från väldigt säkra källor att första hjälpen-människorna gjorde en strålande insats ikväll.

Det var väl allt. Howdy!