JTA - En blogg

måndag, januari 08, 2007

Uppsala

Okej, så jag är i Uppsala nu. Staden där bäste bror Fredrik och kanske Lisa G finns. Staden som K, min före detta granne kommer ifrån. Och egentligen frågar jag mej vad jag gör här egentligen. Skulle ju umgås med N, men det körde ju ihop sig för henne. Vilket är mest synd och otur. Vet faktiskt inte var jag har henne riktigt. Tänker försöka reda ut det när jag är tillbaks i Stockholm. I vilket fall kommer det nog ta tid om det ska bli nåt mellan henne och mej. Verkar som vi inte kan träffas heller förräns fram i mitten av mars. Vid det laget kan ju jag redan bo i Stockholm också. Lång tid fram till dess och kan hinna hända en massa.

Annars då, Uppsala som stad. Den är väl sådär. Känns lite som Jönköping (vilket iofs är en form av ironi då jag har nästan liknande relation till Jönköping).

Var på Waynes Coffee här, beställde in varm choklad och hallonpaj. Hallonpajen värmdes inte. Jag blev inte ens frågan om jag ville ha den varm. Det var klumpar med choklad i muggen. Lär nog inte besöka den kafékedjan snart igen. Annars har jag gått omkring på stan idag och småmyst lite faktiskt samtidigt som jag letade efter ett internetkafé. Hittade också en affär där se säljer magickort och sånt kul. Blev en Epix jag inte hade. Weee. Hittade en annan serietidningsaffär som dock ville ha 60 kr för en annan tidning jag inte hade. Får återbesöka den när jag blir desperat eller nåt.

Nu vill jag egentligen mest komma ur limbon, få jobbet på AU-systems och flytta hit. Hitta en tjej som bryr sig om mig, har ett stabilt liv och som det känns värt att satsa på.

Walk of Life med Dire Straits i bakgrunden här nu. Och livet är ändå rätt bra.