JTA - En blogg

lördag, februari 17, 2007

En gång för länge sen

Jag är så inne i den andra världen att jag inte vet vart muren är i denna.
Det hela är väldigt förvirrande för i den andra världen är jag på den sida av muren jag vill vara på, men jag vet inte om jag kommit igenom i ett bra hål eller om det hålet är lika bra i den här världen. Det är som att vara på två sidor om samma hål och inte se hålet klart. För i vilken värld jag än befinner mej i så har jag samma syn (eller ickesyn) på hålet. Hålet är så fängslande att det inte heller går att finna kraft, om ens vilja, att kolla på andra hål i och med att jag i varje fall i den andra världen är på rätt sida om hålet och jag vill ju vara på den sidan i den här världen och det som händer i den andra världen kanske går att föra över till den här världen. Men i och med att jag inte vet hur hålet ser ut ordentligt så vet jag inte om jag vill igenom just det här hålet. Det är hälsosammare att befinna sig på samma sida av muren i båda världarna. Men det är svårt. Dessutom ska man inte ha stort avstånd mellan var man befinner sig i de två världarna.


2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home