JTA - En blogg

torsdag, februari 08, 2007

Första dagen

På allmän begäran kan jag väl berätta lite om första dagen på jobbet.
När jag kom till jobbet så fick jag mitt första uppdrag, vilket var att plocka upp och installera datorn jag ska jobba med. Det kändes väl rätt lagom för en första dag. Och i samband med det vill jag komma med lite visdom. Det är inte smart att ställa ett glas med Cappuccino på samma bord som man monterar en dator på. Och i samband med det är det inte helt lyckat med en rätt så vit och nytvättad skjorta. Men inga skador i varje fall =)
Medans jag höll på att installera Visual Studio så blev jag också presenterad för systemet jag jobbar med. Oj vad bra jag kommer kunna det om ett par veckor!
Framåt eftermiddagen när datorn var färdiginstallerad efter lite krångel så började jag kika runt lite i själva koden också för att få lite bättre begrepp om den. Och sen slutade jag vid 17.
Några korta kommentarer.
Det finns en viss risk att jag kommer bli koffeinist.
Det är sådär kul att pula med lunchlåda varje dag, men måste det för tillfället.
5.45 är rätt tidigt att gå upp, men det funkar och kommer nog funka bättre.
Jag har upptäckt Russel Brand att lyssna på på vägen.
Jag vill ha tips på bra podcasts.

4 Comments:

  • Grattis till nya jobbet!

    By Blogger hatte och matte, at 09 februari, 2007 00:52  

  • Tack mrsh!
    Notera också att jag länkat till dej nu =)

    By Blogger Tomas Andersson, at 09 februari, 2007 19:00  

  • Det är inte smart att ställa dricka i närheten överhuvudtaget. =P Låter som du hade en bra första dag iaf, och snart kommer nog det mesta på jobbet gå som en dans ska du se. =)
    Dum fråga kanske, men vad är podcasts?

    Såg kommentaren du skrivit och bilderna är väl upp till betraktaren vad de vill tycka och inte. Min mening var ju att visa hur mycket snö vi hade fått och det syntes bättre på nedersta bilden. =)

    By Blogger Hanna, at 09 februari, 2007 19:53  

  • Podcast är radioprogram man kan hämta hem till sin IPod (eller annan mp3-spelare egentligen) genom ITunes förslagsvis. Lantz i P3 till exempel som man kunde hämta när det programmet fanns.

    By Blogger Tomas Andersson, at 09 februari, 2007 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home