JTA - En blogg

måndag, maj 28, 2007

Om mig så E slipper fråga om när jag ska skriva om mig.

Torsdag eftermiddag. Fem glada människor går från företaget till Liseberg. På Liseberg möter vi en sjätte glad människa och ungefär då dricks den första ölen för kvällen. Liten uppvärmning. Sen sätter det igång och jag demonstrerar gång på gång hur oskicklig jag är på att kasta saker i hål. Vi åker även en del. Jag mindre än vissa andra. Men lyckas åka Flum Ride utan att bli så blöt. Efter en del pysslande med Sudoku och annat så skramlade vi ihop ett poäng mer än de glada motståndarna. När vi lämnade in resultaten hade vi redan börjat äta och dricka en del öl. Blev ägen en del Jägermeister och Irish Coffee. Rätt som det var fick de för sig att stänga Liseberg. Så en massa glada människor hamnade på nåt skumt sätt på Vasastan. Där blev det mer att dricka. Vem som betalade shoten jag fick in har jag ingen aning om, men god var den. Började dock bli lite mycket alkohol vid det laget och jorden snurrade lite för mycket för min smak. Men bortsett från det var det kul. Kvällen avslutades med en liten taxifärd hem till casa morbror.

Ungefär så. Innan dess hade jag för övrigt hunnit köpa en snygg tröja på Esprit så jag slapp frysa. Trevligt att återigenigen träffa kollegerna också.

Nu är jag i Vimmerby. På onsdag ska jag till Mölndal och kolla på en lägenhet som kan bli bostad för ett tag framöver.

Tror det var allt. Jag håller mej ifrån msn medans jag är i Småland tror jag, men kommer tillbaks på söndag räknar jag med. Ni kan ju alltid kommentera i bloggen så länge. Svarar när jag har tillfälle.

Over and out.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home