JTA - En blogg

söndag, augusti 26, 2007

Tjugosju

Jimi Hendrix
Janis Joplin
Gram Parsons
Brian Jones
Kurt Cobain
James Dean
Jim Morrison

Alla de dog när de var ca 27. Alla hade hunnit åstadkomma väldigt mycket.

Jag fyllde i onsdags.

I tisdags åt jag min årliga födelsedagspizza på Alléterassen. Glömde tyvärr bort bion, men eftersom det nog inte var nåt bra som gick och det var fel dag så gör inte det så mycket. Anledningen till att jag inte åt på min födelsedags som brukligt var att jag var på Liseberg den kvällen för att se Weeping Willows. Innan dess hann jag äta lite och spela bort 70 kronor på Black Jack. WW var helt suveräna stundom. Stundom lite långtråkiga. Har ingen koll på vilka låtar de spelade. Det var en massa folk i Converse-skor där också. Ganska väntat egentligen.

Efteråt gick jag till centralen på under 30 minuter för att kolla om jag hade hunnit med bussen, vilket jag hade gjort om jag inte bestämt mig för att sova hos morbror, vilket var ett bra beslut.

Som brukligt gratulerade jag K också. Kan ju inte gärna glömma hennes födelsedag. Vi har inte mycket kontakt annars, därför gör jag lite poäng av att gratulera henne varje år. Det känns så enormt avlägset med den tiden då jag var förälskad i henne. Eller mer min bild av henne egentligen.

På jobbet blev det också lite firning. Tack vare ett missförstånd fanns två tårtor att tillgå. Den ena finns kvar att tina upp vid lämpligt tillfälle.

Tänker inte skriva om nåt annat denna gång.

Etiketter:

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home